Follow Us @soratemplates

Monday 6 February 2017

JERAWAT DAN JERAGAT HILANG ,KULIT MAKIN SIHAT

Masalah besar kaum wanita apabila muka naik jeragat, jerawat. Nak kata tak jaga, dah jaga tapi still naik lagi. Kenapa yer? 

Bagi jerawat kebanyakan kita dah tahu ia di sebabkan oleh hormon dan juga resdung yang agak teruk. Salah makan sikit memang akan naik jerawat. 

Untuk jeragat pula, kita memang jarang beri perhatian sebab kesan tu boleh tutup dengan concealer. Tapi sampai bila nak tutup dengan concealer? Bila tak makeup, terserahlah jeragat yang bertompok di muka. Malu!

Terdapat 6 punca Jeragat secara asasnya:

Matahari

Sinar matahari mengandungi sinar UB A & B yang menyebabkan kerosakan sel kulit.

UV B merosakkan sel bawah kulit dan UV B pula sel luar kulit. Jadi, untuk hilangkan jeragat, punca utama jeragat ini mesti diatasi.

Kesan sinar UV ini bukan saja menyebabkan pigmentasi / jeragat malah boleh membawa kepada masalah kanser kulit.


Kehamilan

Kebiasaannya wanita hamil akan mengalami banyak masalah kulit. Ini memang disebabkan oleh keadaan hormon yang tidak menentu.

Jadi, ibu mengandung disarankan untuk mengambil nutrisi yang cukup untuk memastikan kulit sentiasa sihat.

Masalah yang biasa ialah kegatalan, kulit pecah, jerawat, ekzema dan jeragat.

Pada sesetengah ibu, jeragat akan pudar dan hilang selepas bersalin. Tetapi ramai juga terus mengalami jeragat.


Rawatan Hormon

Kajian menunjukkan rawatan hormon (pil) yang mengandungi hormon estrogen dan/ atau progesteron, pertukaran hormon, implan banyak mengalami masalah jeragat.

Punca jeragat ini menyebabkan hormon menjadi tidak stabil. Ramai pelanggan saya berkata jeragat tumbuh selepas mereka ambil perancang kehamilan.


Ubat- ubatan

Pengambilan beberapa jenis ubat yang memberi ‘side effect’ pada keupayaan kulit untuk merawat dan menghasilkan baru dengan aktif. Ini punca jeragat yang jarang kita sedar. 

Wangian


Pewangi, sabun wangi dan kosmetik yang menyebabkan tindak balas ‘phototoxic‘ juga adalah diantara punca terjadinya jeragat.

Oleh dicadangkan untuk memilih produk atau ubat yang lebih natural seperti suplemen. Salah pilih produk menyebabkan kulit menjadi lebih teruk.


Hypothyroidism

Ia juga dikenali sebagai keadaan dimana paras hormon tiroid rendah.


CARA MERAWAT JERAWAT DAN JERAGAT


Tidak dapat di nafikan terdapat banyak produk yang mampu mengatasi dan merawat jerawat, jeragat. Ada yang mahal dan ada yang murah. Tetapi produk tersebut benar-benar sesuai dengan kulit kita kah?  Tidak pastikan?

Jangan risau, di sini saya nak perkenalkan produk yang telah mendapat kelulusan KKM, TIADA pengelupasan, TIADA bahan kimia merbahaya,  Halal dan selamat digunakan dan  TIADA rasa pedih dan terbakar. 

Saya telah cuba dan menjadi pengguna setia produk ini. 


Kesan pengguna set SkinCare Seqybeuty boleh di lihat seawal 7 hari. Berikut adalah testimoni atau feedback pelanggan yang telah menggunakan seqybeuty.



TIPS DARI SEQYBEAUTY :


✔MINUM AIR SECUKUPNYA

dan apply #SkinCareSQB 2 kali sehari.


Urutan Penggunaan #SkincareSQB :


1. Cuci muka menggunakan #CleanserSQB
(cuci tidak perlu mengambil masa yang lama. Cukup 30 saat atau sehingga bersih. Jika anda cuci muka terlalu lama, kebarangkalian kulit akan menjadi terlalu kering)

2. Picit #TonerSQB (2 ke 3 titisan). sapu rata ke wajah.(Kapas atau tapak tangan, kedua-duanya boleh digunakan. Mengikut kesenangan masing-masing)

3. Picit #SerumSQB (1 ke 2 kali sahaja) dan sapu rata ke seluruh wajah.

4. Sapukan krim #DayandNightCreamSQB ** Cara penggunaan #DayandNightCreamSQB adalah sama untuk waktu pagi dan waktu malam.

Boleh digunakan lebih dari 1-2 bulan.

Harga RM130 (SM) RM140(S/S)

Contact #0194703288 

No comments:

Post a Comment